GULA vs STEVIA

Buka mata besar-besar...nampak tak banner yang Cik Tipah tepek kat bawah ni... Apa tak nampak? Buka mata besar-besar lagi........


Tu dia..menurut kajian rakyat Malaysia ni mengambil 26 sudu teh gula sehari. Sedangkan pengambilan yang disyorkan hanya 10 sudu teh sehari sahaja. Malah orang kita yang hidup di bumi Malaysia yang kecil ni merupakan pengguna gula nombor 8 di dunia!!! Malaysia boleh

Maka oleh itu tak hairanlah macam-macam penyakit datang bile umur semakin meningkat. Semua makanan dan minuman yang disenaraikan kat atas ni Cik Tipah rasa majoriti kita semua pernah makan dan minum.... Jadi agak-agaknya cuba tanya pada diri sendiri berapa banyak gula yang kita dah telan hari ni?

Tanpa GULA makanan dan minuman jadi tak sedap pula. Banyak gula dah jadi penyakit pula. Yang paling popular dah tentu lah kencing manis. Alangkah bestnya kalau kita dapat makan manis2 seperti biasa tanpa perlu risau tentang kalori dan penyakit....

Boleh ke...? Jawapannya ada pada STEVIA - sejenis herba yang mempunyai rasa manis 200 kali ganda lebih tinggi dari gula biasa. Ia merupakan pilihan paling ideal bagi menggantikan penggunaan gula. Tanpa kalori, tidak bertoksid, 100% HALAL, SteviaSugar memberi nafas baru kepada pengguna di Malaysia untuk menikmati kemanisan makanan dan minuman dengan cara yang lebih sihat

STEVIA - HIJAU, SEGAR DAN MANIS SEMULAJADI

STEVIA- pokok herba mengandungi pemanis tanpa kalori. Diekstrak dengan teknologi tinggi menghasilkan agen pemanis yang lebih hebat dari gula.

Tidak mengandungi kalori dan rasa manis yang tinggi menjadikan STEVIA merupakan alternatif terbaik menggantikan gula. Sesuai untuk semua terutama mereka yang ingin menjaga kesihatan, mengalami masalah obesiti, diabetes dan darah tinggi.

Stevia secara tradisi digunakan oleh kaum asli Paraguay sebagai teh herba dan ubat berkurun lamanya. Kini dengan teknologi pengekstrakan moden SteviaSugar Corporation menghasilkan produk Stevia yang boleh digunakan dalam pelbagai bentuk. Ia merupakan pengganti gula dan pemanis buatan yang lain paling ideal di dunia.

SteviaSugar Corporation Sdn Bhd adalah sebuah syarikat tempatan yang mengkhusus dalam menanam, menuai, mengekstrak dan menapis tumbuhan manis Stevia. Pengasas syarikat, Dr Irfan Unal, pemegang Ph.D. dalam bidang Entomology dari Universiti Kebangsaan Malaysia, merupakan salah seorang perintis produk Stevia di Malaysia. Melalui SteviaSugar Corp. Dr Irfan Unal telah memperkenalkan 2 produk STEVIA untuk kegunaan umum



GreenVia - Klik Sini

Serbuk Daun Stevia
RM25 /50 gram

Zipped bag = Mudah disimpan

Sesuai untuk kegunaan dirumah



Dr Sweet - Teh Herba Stevia - Klik Sini

RM28 / 15 tea bags

100% campuran bahan organik. Diperbuat
dari stevia, pokok amla melaka, jambu merah,
mulberry, roiboss, serai dan lemon mytrle

KELEBIHAN STEVIA

  • Stevia BEBAS KALORI - Baik untuk kesihatan
  • Rasa manis yang tinggi. 200 kali ganda berbanding gula biasa Guna sedikit sahaja.
  • Tiada toksik
  • Karbohidrat sifar
  • Mampu mengawal selera makan - Sesuai untuk mereka yang sedang diet
  • Mampu mengawal kandungan gula dalam darah -sesuai untuk pengidap diabetes
  • Ia semulajadi, alternatif yang sihat menggantikan gula dan pemanis kimia seperti aspartame dan saccharine
  • Dapat mencegah penyakit kronik yang berpunca daripada gula
KENAPA MESTI PILIH STEVIASUGAR CORPORATION?

1. 100% HALAL

Produk SteviaSugar Corp. 100% halal dan tidak mengandungi sebarang bahan kimia. Produk ini menggunakan 100% tumbuh-tumbuhan tanpa sebarang bahan dari haiwan dan sintetik

Berikut adalah sijil HALAL yang dikeluarkan oleh JAKIM ke atas produk ini. Pengguna boleh menggunakan produk keluaran STEVIASUGAR CORPORATION tanpa was-was



2. HARGA BERPATUTAN

Ramai mengatakan STEVIA agak mahal. SteviaSugar Corp bukanlah syarikat berasaskan MLM jadi harga yang ditawarkan amat berpatutan. Tidak sampai RM30 anda boleh menikmati kebaikan STENVIA

3. KEBERSIHAN TERJAMIN

Semua produk di pek dalam zipped pack. Ini bagi menjadi kualiti dan kebersihan produk STEVIA di samping memudahkan pengguna mengunakannya

STEVIA SESUAI UNTUK SIAPA?

Semua orang boleh menikmati STEVIA. STEVIA sesuai untuk semua golongan termasuk pengidap kencing manis. darah tinggi, mengalami masalah obesiti dan sedang berdiet

LUANGKAN MASA ANDA SEKETIKA DISINI DAN DAPATKAN MAKLUMAT LANJUT TENTANG STEVIA YANG MANA IA MUNGKIN BOLEH MENGUBAH PANDANGAN ANDA TERHADAP STEVIA DAN GULA

TESTIMONI PENGGUNA STEVIA

KLIK GAMBAR DIBAWAH UNTUK TESTIMONIAL

GREENVIA - SERBUK DAUN STEVIA

GREENVIA

  • Serbuk daun Stevia yang telah dikeringkan dan dikisar.
  • Tekstur seperti serbuk daun teh yang selalu kita gunakan
  • Keratan daun lebih manis berbanding dengan serbuk pemanis Stevia yang telah diproses.
  • Di pek dalam zipped pack - mudah disimpan
  • Berat bersih - 50gram

Bagaimana menggunakan GreenVia?

Boleh dibuat air gula

  • Rendam 1 sudu makan GreenVia ke dalam 1 teko air panas selama 10-15 minit
  • Setelah 10 minit air tadi akan berubah warna kekuningan dan menjadi manis (air gula)
  • Tapis air tadi dan simpan dalam peti sejuk
  • Gunakan air ini dalam masakkan dan minuman dirumah.
  • Daun Stevia ini tidak larut dalam air. Ia perlu ditapis untuk dapatkan air gula yang jerneh
  • Untuk air gula - anggaran 1 pek GreenVia boleh diguna 12 kali = 12 liter air gula

Secara ringkas :

1 sudu makan GreenVia (+-4gram) + 1 teko (1 liter) = 1 liter air gula


RM25.oo 50gram

Harga tidak termasuk kurier









Boleh diguna terus

  • Serbuk daun ini manis
  • Tambahkan sahaja serbuk daun ini ke dalam masakkan dan minuman kegemaran anda mengikut citarasa. Sedikit sahaja boleh memaniskan hidup anda
  • Sesuai untuk masak bubur, pengat dan dibancuh dengan minuman.
  • Serbuk STEVIA tidak larut didalam air. Jika kaedah ini digunakan tekstur daun STEVIA akan masih kelihatan dalam minuman dan masakan. Walau bagaimanapun kuantiti yang digunakan adalah sedikit jadi ia tidak akan begitu kelihatan.

Cik Tipah mengesyorkan GreenVia untuk kegunaan harian di rumah bagi menggantikan gula. Ia lebih praktikal dan menjimatkan.

Tunggu apa lagi bertindaklah sekarang. Dapatkan GreenVia hanya di Cik Tipah Cyber

Untuk tempahan sila BORANG TEMPAHAN yang terletak di sebelah kanan blog ini @ SMS Cik Tipah di 012-5165227

STEVIASUGAR CORPORATION SDN BHD

SteviaSugar Corporation Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang mengkhusus dalam menanam, menuai, mengekstrak dan menapis tumbuhan manis Stevia

Pengasas syarikat Dr Irfan Urnal merupakan salah seorang perintis Stevia di Malaysia telah melakukan penyelidikan tumbuh-tumbuhan yang bersifat manis, terutama kajian mengenai Stevia. Melalui penyelidikan beliau syarikat ini telah berjaya membiakkan satu baka khas hibrid Stevia yang menghasilkan peratusan lebih tinggi Rebaudioside-A iaitu ekstrak Stevia yang terbaik di pasaran

KENAPA MESTI PILIH STEVIA KELUARAN STEVIASUGAR CORP
  • 100% HALAL. Semua produk Stevia keluaran SteviaSugar Corp mendapat status halal daripada JAKIM
  • 100% Buatan Malaysia. Produk dikilangkan dan di pek di Malaysia
  • Harga amat berpatutan. Mampu dimiliki semua orang
  • Kebersihan terjamin. Di pek dalam bungkusan yang menarik dan dalam bentuk zipped pack. Sungguh mudah disimpan, hanya buka dan zipkan semula selepas digunakan. Sesuai untuk kegunaan di rumah dan aktiviti luar
SteviaSugar CEO, Dr Irfan Unal di Akhbar NST 24 Mei 2010


SteviaSugar Corp CEO, Dr Irfan Unal di SundayPeople - The New Sunday Times Magazine 2010

TEH HERBA STEVIA DR SWEET





RM28.00


15 tea bags x 2gram







Memperkenalkan Teh Herba Dr Sweet, ramuan khusus teh herba yang bermanafaat kepada kesihatan. Nikmati Teh Dr Sweet bersama keluarga dan rakan-rakan dan rasailah keunikkan teh herba ini yang mengandungi StebianA Stevia -dapat menguruskan pengambilan kalori dan menurunkan kadar gula didalam darah.

Teh Dr Sweet menggunakan 100% campuran bahan organik semulajadi. Diperbuat daripada
  • Stevia
  • Pokok Amla Melaka
  • Jambu Merah
  • Mulberry
  • Roiboos
  • Serai
  • Lemon Mytrle
dan tidak mengandungi gula. Satu uncang teh herba Dr Sweet dapat memberikan pelbagai khasiat yang berguna kepada kesihatan. Nikmatilah Teh Dr Sweet hari ini juga

Satu uncang teh boleh boleh digunakan untuk membuat 2-3 cawan teh tanpa gula tambahan

Dapatkan Teh Herba Dr Sweet Hari Ini Juga

Hanya RM 28
untuk 15 tea bags. Menghasilkan antara 30-45 cawan teh herba

Untuk tempahan sila isi borang tempahan yang disediakan @ SMS Cik Tipah di 012-5165227

Terima Kasih

STEVIA - PENGGANTI GULA- PEMANIS SEMULAJADI TANPA KALORI

Fakta Gula

APAKAH GULA?

Gula adalah karbohidrat ringkas yang membekalkan sumber tenaga segera yang mudah diserap oleh tubuh.

Secara semulajadi, gula boleh didapati dalam makanan yang mengandungi karbohidrat seperti nasi, mi, roti, pasta dan ubi-ubian. Gula juga terdapat dalam buah-buahan, dalam bentuk fruktosa, dan susu, dalam bentuk laktosa.

Selain terdapat dalam bentuk semulajadi, gula juga ditambah ke dalam makanan semasa pemprosesan yang dikenali sebagai gula tambahan atau free sugar.

APAKAH SARANAN PENGAMBILAN GULA TAMBAHAN?

WHO (2003) menyarankan tidak melebihi 10 sudu teh sehari (50g) bagi dewasa

APAKAH CORAK PENGAMBILAN GULA DI MALAYSIA?

Kajian Pengambilan Makanan di Kalangan Orang Dewasa Malaysia 2002/2003
Sehari - gula yang ditambah dalam minuman sahaja -7 sudu teh (35g). Ini belum termasuk gula dalam makanan

Anggaran pengambilan gula sehari tahun 2009 - 25 sudu teh shari (125g)


Berdasarkan artikel diatas agak-agaknya berapa la jumlah gula yang kita ambil setiap hari ye. Tak hairan la orang Malaysia kini diancam pelbagai jenis penyakit akibat GULA

Semua orang tahu bahaya gula tapi disebabkan tanpa gula minuman dan makanan kita jadi tak sedap maka orang tetap mengambil gula. Agak-agaknya apa lah cara yang terbaik untuk kekalkan kemanisan dalam minuman dan makanan tanpa menggunakan gula?

Cik Tipah ada jawapannya

MEMPERKENALKAN

PEMANIS SEMULAJADI DARIPADA POKOK STEVIA


Pengenalan

Stevia adalah pokok renek Amerika Selatan yang berasal dari Paraguay di mana daunnya telah digunakan sebagai pemanis oleh orang india Guarani beribu-ribu tahun dahulu.

Walaupun rakyat India telah menggunakan Stevia sekian lamanya tetapi ia mula dikenali pada 1899 apabila tumbuhan ini ditemui oleh M.S Bertoni. Beliau memerhatikan bagaimana kaum asli menggunakan pokok stevia memaniskan minuman mereka yang pahit.

Kandungan Stevia
Bahan utama stevia adalah Stevioside dan Rebaudioside dan kedua-dua bahan ini mempunyai banyak kelebihan. Ia BEBAS KALORI dan mempunyai rasa manis yang tinggi berbanding gula tebu.
Stevia telah dibuktikan mempunyai rasa yang manis 200 kali ganda berbanding gula biasa

KELEBIHAN STEVIA
  • Stevia BEBAS KALORI
  • Rasa manis yang tinggi. 200 kali ganda berbanding gula biasa Guna sedikit sahaja.
  • Tiada toksik
  • Karbohidrat sifar
  • Mampu mengawal selera makan - Sesuai untuk mereka yang sedang diet
  • Mampu mengawal kandungan gula dalam darah
  • Ia semulajadi, alternatif yang sihat menggantikan gula dan pemanis kimia seperti aspartame dan saccharine
Kualiti ekstrak stevia sebenar ditentukan oleh sejauh mana keberkesanannya membantu pemulihan kesihatan dengan mengawal dan menurunkan paras gula dalam darah dan tekanan darah kerana herba stevia ini lebih dikenali sebagai ‘ubat kencing manis’ di negara asalnya.

Stevia telah digunakan secara meluas sebagai pemanis dan makanan tambahan kesihatan di Jepun, Korea, Kanada, dan Amerika. Jepun dan Korea menggunakan telah menggunakan ekstrak stevia lebih dari 30 tahun sebagai pemanis semulajadi dalam minuman berkarbonat, jus buah-buahan, minuman kesihatan dan sukan, yogurt, pencuci mulut dan pudding, snek, gula-gula, coklat, pastry, mee, sos soya, jeruk, dan biskut.

Lebih dari 150 kajian perubatan mengesahkan bahawa stevia adalah tidak bertoksik dan selamat untuk kegunaan manusia.

Stevia juga telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai pemanis semulajadi dan sebagai bahan dalam makanan dan ianya juga telah diterima dan diluluskan oleh lebih 20 negara.

Bebaskan Diri Dari KALORI. Gunakan Stevia Hari Ini

Jika nak tahu ingo mengenai STEVIA boleh semak kat link kat bawah ni

INFO STEVIA - WikiPedia

INFO STEVIA - Akhbar NST 23 Mei 2010

INFO STEVIA - Sisipan NST Sunday People

INFO STEVIA - Coca-Cola pun dah nak guna STEVIA

PRODUK STEVIASUGAR CORPORATION


SureVia

STEVIA dalam bentuk serbuk putih

Hanya RM15.90 - 50 gram

Klik sini untuk maklumat lanjut



Teh Herba Stevia Dr Sweet

Teh herba gabungan 6 herba terpilih. Stevia, pokok Amla Melaka, Jambu Merah, Roiboss, Serai, LemonMyrtle dan tidak mengandungi gula.

Harga = RM28

Klik sini untuk maklumat lanjut


GreenVia

Serbuk daun stevia kering. .

Harga = RM 25 = 50 gram

Klik Sini Untuk Maklumat Lanjut


DAPATKAN PRODUK STEVIASUGAR HARI INI JUGA!!!!!